Coca-Cola porzuciła 125-letnią tradycję. Wszystko za sprawą nowego napoju

Coca-Cola to jeden z najbardziej znanych napojów na świecie. Kultowa marka liczy już 132 lata, po których oryginalna receptura Coca-Coli wciąż jest pilnie strzeżona. Okazuje się, że w koncernie panują również inne zasady, których pracownicy trzymają się od ponad wieku. Ostatnio koncern zdecydował się złamać jedną z nich, które obowiązywały w filmie. Wszystko za sprawą nowego produktu.

Po 130 latach w Coca-Coli doszło do prawdziwej rewolucji. Amerykański koncern złamał bowiem jedną z zasad, które obowiązywały przy tworzeniu nowych smaków. Licząca 125 lat reguła zabrania wprowadzania na rynek napoju z zawartością alkoholu. Mimo to taka wersja Coca-Coli trafiła na sklepowe półki w Japonii.

Nowa Coca-Cola otrzymała nazwę Alkopop. Znajduje się w niej od 3 do 8 procent alkoholu i występuje w kilku wariantach smakowych, wśród których wyróżnić można: cytrynowy winogronowy, a nawet kiwi. 

Biorąc pod uwagę przykładowe smaki, brzmi to dość nieprawdopodobnie. Koncern jednak tworząc nowy smak chciał nawiązać do japońskiej koncepcji chuhai. Jest to rodzaj tamtejszego alkoholu, który powstaje podczas łączenia destylatu z wodą gazowaną. W tego typu napoju z procentami gustują przede wszystkim Japonki ceniące sobie owocowy smak trunku.

Czy doczekamy się nowego smaku w Polsce? Jak pisze "Rzeczpospolita", nie wiadomo, czy Coca-Cola zdecyduje się na taki krok. Póki co pewnym jest, że Coca-Cola Alkopop dołączy do listy przysmaków, które warto spróbować podczas wyprawy do Japonii.

Oceń ten artykuł 0 0