Facebook będzie konkurować z TikTokiem. Wykorzysta SI do rekomendacji filmów

Firma Meta, właściciel jednej z największych platform społecznościowych - Facebooka, podjęła decyzję o znaczącym odświeżeniu swojego algorytmu rekomendacji filmów. W erze cyfrowej, gdzie konkurencja o uwagę użytkownika jest zacięta, Meta stawia na sztuczną inteligencję jako narzędzie, które ma utrzymać zainteresowanie odbiorców.

zdjęcie ilustracyjne, fot. Shutterstock/PixieMe
zdjęcie ilustracyjne, fot. Shutterstock/PixieMe

Pierwsze testy na konkurencyjnych dla TikToka rolkach wykazują, że czas oglądania filmów na Facebooku wzrósł w ostatnim czasie o 8-10%. Według ekspertów to obiecujące dane, które mogą sprawić, że wkrótce platforma będzie mogła śmiało konkurować z chińską aplikacją.

Facebook goni TikToka

Tom Alison, szef Facebooka, podczas konferencji technologicznej Morgan Stanley w San Francisco, ujawnił nowe podejście firmy do rekomendacji filmów. Meta planuje wykorzystać nowy silnik SI we wszystkich sekcjach Facebooka prezentujących filmy – na tablicy, w grupach i w rolkach – jako część "mapy drogowej technologii" na lata 2023-2026.

Konkurencja z TikTokiem stała się dla Mety priorytetem, gdy aplikacja ta, oferująca pionowe klipy wideo i wykorzystująca potężny algorytm rekomendacji, zyskała na popularności w USA. Alison podkreślił, że nowa architektura modelu SI uczy się z danych znacznie efektywniej niż poprzednie generacje.

Zamiast zasilać tylko rolki, pracujemy nad projektem, który pozwoli naszemu całemu ekosystemowi wideo korzystać z tego jednego modelu

– mówi Alison.

Szef Facebooka dodaje, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, rekomendacje będą nie tylko bardziej angażujące i trafne, ale i poprawi się także ich responsywność.

Facebook śmiało inwestuje w sztuczną inteligencję

Inicjatywa ta wpisuje się w strategię Mety dotyczącą wdrażania SI we wszystkie jej produkty, zwłaszcza po wzroście zainteresowania tą technologią po uruchomieniu ChatGPT przez OpenAI pod koniec 2022 roku.

Meta inwestuje miliardy dolarów w zakup setek tysięcy drogich procesorów NVIDIA GPU, które są używane do trenowania i zasilania modeli SI, jak wspomniał Mark Zuckerberg w jednym z tegorocznych wideo.

Dłuższe filmy na TikToku. Twórcy mogą sporo na nich zarobić
TikTok wprowadza istotne zmiany w modelu monetyzacji. W ramach nowo ogłoszonego projektu platforma będzie premiować twórców zamieszczających filmy trwające dłużej niż minutę. Co kryje się za tym ruchem serwisu?

Oceń ten artykuł 0 0