HP chce, byście nie mieli własnych drukarek. Zamiast tego proponują subskrypcję

HP postanowiło wprowadzić subskrypcję swoich drukarek. Firma ogłosiła uruchomienie usługi, która pozwala klientom na wynajem sprzętu, dostawę tuszu i wsparcie techniczne. Na pierwszy rzut oka propozycja wydaje się rozwiązaniem wielu problemów, lecz czy rzeczywiście jest tak różowo?

zdjęcie ilustracyjne, fot. Shutterstock/Gun_Asia
zdjęcie ilustracyjne, fot. Shutterstock/Gun_Asia

Usługa subskrypcyjna pozwala klientom na wynajęcie drukarek, korzystanie z określonej liczby stron do wydruku każdego miesiąca oraz otrzymywanie tuszu, zgodnie z ustaloną opłatą miesięczną. Abonament, który korporacja reklamuje jako sposób na uproszczenie procesu drukowania zarówno dla rodzin, jak i małych firm, wydaje się być atrakcyjny na pierwszy rzut oka, jednak przy bliższym przyjrzeniu się niesie ze sobą obowiązek monitorowania użytkowników oraz zobowiązanie na kilka lat.

Drukarka na abonament. To coś zupełnie nowego

Ceny subskrypcji zaczynają się od 6,99 dolarów miesięcznie za plan z drukarką HP Envy i 20 stronami do wydruku, a kończą na prawie 36 dolarach miesięcznie za plan z drukarką HP OfficeJet Pro i 700 stronami do wydruku.

Firma obiecuje dostarczać tusz, kiedy tylko zacznie go brakować oraz zapewnia wsparcie techniczne 24/7 przez telefon lub czat. Pomoc ekspertów nie obejmuje jednak napraw w miejscu użytkowania drukarki ani wymiany części.

Co ukrywa się za tą subskrypcją?

Kontrowersje wzbudza wymóg ciągłego połączenia drukarki z Internetem, co jest niezbędne dla monitorowania przez HP takich danych jak status tuszu, liczba wydrukowanych stron, a nawet typ dokumentów drukowanych przez subskrybentów. Ponadto polityka prywatności usługi "All-In-Plan" pozwala HP na przekazywanie informacji o użytkownikach partnerom reklamowym.

Dyrektor generalny HP, Enrique Lores, chce, by drukowanie stało się usługą subskrypcyjną. Z wysokimi opłatami za rezygnację z usługi, HP dąży do związania subskrybentów dwuletnią umową, stwarzając tym samym model zależności subskrypcyjnej, który już wdrożyło wiele firm telekomunikacyjnych, jednocześnie ograniczając opcje dla klientów.

"Nigdy więcej nie posiadaj drukarki"

W swoim wpisie na blogu Diana Sroka, szefowa działu produktów konsumenckich w HP, chwaliła nową usługę za możliwość rezygnacji z zakupu drukarek oraz za "bezproblemowe drukowanie".

Branżowi dziennikarze wskazują jednak, że kłopotliwy nie jest fakt posiadania drukarek, a to, że firmy je produkujące blokują użytkownikom możliwość korzystania z tuszy innych niż oryginalne.

Nowa usługa subskrypcyjna HP może wydawać się atrakcyjna, ale warto zastanowić się, czy rozwiązuje realne problemy użytkowników, czy też jest kolejnym sposobem na zwiększenie zależności klientów od jednego dostawcy.

Sztuczna inteligencja wejdzie do urzędów. Urzędnicy stracą pracę?
Rząd Wielkiej Brytanii postanowił zainwestować w sztuczną inteligencję, która miałaby przejąć dotychczasowe zadania urzędników. "Financial Times" donosi, że wśród nich znalazłoby się opracowywanie odpowiedzi na...

Oceń ten artykuł 0 0