Hit Spice Girls po latach

Kultowy teledysk “Wannabe” Spice Girls zainspirował twórców kampanii Project Everyone, która działa na rzecz równouprawnienia kobiet. Piosenkę z 1996 roku wykorzystano do ukazania problemów, z którymi zmagają się młode dziewczęta i kobiety z całego świata. Do kampanii przyłączyła się Posh Girl – Victoria Beckham.

Wczoraj na kanałach społecznościowych Victorii Beckham pojawił się teledysk, który niektórymi kadrami nawiązywał do klipu "Wannabe" girlsbandu Spice Girls. W 1996 roku kawałek "Wannabe" był manifestem kobiecości i deklaracją, że dziewczyny są tak samo silne jak mężczyźni. Wiele feministek zarzucało zespołowi promowanie banalnych haseł w stylu "girl power". Od wczoraj hasła te nabrały nowego znaczenia.

Do stworzenia teledysku zostały zaproszone gwiazdy z całego świata. Na ujęciach można zobaczyć MØ, bollywoodzką aktorkę ze Sri Lanki Jacqueline Fernandez, pochodzącą z Nigerii Seyi Shay i Monoeę, a także amerykańską artystkę Larsen Thompson i Taylor Hatalę – tancerkę z Kanady. Klip został wyreżyserowany przez MJ Delaney.

Była Spicetka, Victoria Beckham, popiera sposób, w jaki wykorzystano hit z lat 90. Posh Girl udostępniła remake klipu. Gwiazda podkreśliła, że w tym roku "Wannabe" obchodzi dwudzieste urodziny. Beckham także dołączyła do kampanii i dodała zdjęcie ze swoim postulatem: "nigdy więcej dziewczyn umierających na HIV".

Melanie C w udostępnionym poście napisała, że czuje się "schlebiona i zaszczycona" sposobem, w jaki wykorzystano piosenkę Spice Girls. Inicjatywę wsparła także aktorka i Ambadadorka Dobrej Woli ONZ Emma Watson.

#WhatIReallyReallyWant is to see Goal 5 - Gender Equality achieved @theGlobalGoals
Twitter https://twitter.com/EmWatson/status/75032390233790

Celem teledysku jest promowanie postulatów Agendy na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju. Wśród głoszonych haseł znajdują się między innymi: zakończenie przemocy wobec kobiet, zakończenie dziecięcych małżeństw, równa płaca za równą pracę czy osiągnięcie równości płci. Postulaty te można znaleźć w teledysku. Pomysłodawcą kampanii jest Project Everyone, projekt założony przez filmowca Richarda Curtisa. 

Do akcji można dołączyć publikując post na Facebooku, tweeta lub zdjęcie na Instagramie z hashtagiem #WhatIReallyReallyWant

Oceń ten artykuł 0 1