Kupujemy subskrypcje i nieustannie za nie płacimy. Nie zawsze z nich korzystamy

Polacy coraz chętniej otwierają swoje portfele na różnego rodzaju subskrypcje. Najnowsze badania przeprowadzone na zlecenie ING Banku Śląskiego ujawniają, że niemal połowa z nas korzysta z tego modelu dostępu do usług czy produktów. Jednakże, co zaskakujące, nie zawsze pamiętamy o tym, za co tak naprawdę płacimy.

zdjęcie ilustracyjne, fot. Shutterstock/Manuel Esteban
zdjęcie ilustracyjne, fot. Shutterstock/Manuel Esteban

Z badania wynika, że aż 38 proc. respondentów przyznaje się do opłacania subskrypcji, z których nie korzystają.

Zdecydowana większość badanych (84 proc.) deklaruje, że ważne jest dla nich, aby kontrolować wydatki związane z subskrypcjami

– mówi Barbara Pasterczyk, dyrektor odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

To pokazuje, że choć chętnie płacimy za dostęp do treści wideo, muzyki, gier, książek, audiobooków, a nawet narzędzi IT czy SI, to równie często zapominamy o tych usługach, gdy już za nie zapłacimy.

Najpopularniejsze są platformy streamingowe

Największą popularnością wśród Polaków cieszą się subskrypcje platform streamingowych, z których korzysta aż 75 proc. respondentów. Co ciekawe, najmłodsza grupa badanych (18-24 lata) wybiera płatności automatyczne znacznie częściej niż starsze pokolenia, co może świadczyć o różnych podejściach do zarządzania finansami i subskrypcjami.

Wśród pokoleń Millenialsów i Generacji Z można zauważyć największe zróżnicowanie w wybieranych subskrypcjach: od narzędzi IT po produkty e-commerce. Pomimo rosnącej popularności subskrypcji, zaskakuje fakt, że stosunkowo mało rozpowszechnione są aplikacje sportowe czy edukacyjne.

Czy zatem subskrypcje są wygodą, na którą możemy sobie pozwolić, czy może jednak niepotrzebnym obciążeniem naszych portfeli? Wydaje się, że odpowiedź na to pytanie zależy od indywidualnego podejścia do zarządzania finansami i świadomości korzystania z opłaconych usług. Jedno jest pewne – kontrola nad wydatkami na subskrypcje staje się coraz ważniejsza w codziennym życiu.

Polacy na zakupowym hamulcu. Nowe auta nie dla nas?
Polscy kierowcy w 2024 roku będą bardziej zachowawczy w kwestii wydatków na nowe samochody - wynika z raportu "Polak w swoim aucie", który przygotował Santander Consumer Multirent. Aż 25% badanych deklaruje chęć zmiany swojego...

Oceń ten artykuł 0 0