Logo McDonald's stanęło na głowie. Wszystko dla kobiet

McDonald's stawia swoje charakterystyczne logo na głowie, odwracając je o 180 stopni. Sieć ma w tym konkretny cel. Powód, dla którego dokonano takiej zmiany, jest hołdem dla wszystkich kobiet.

8 marca już od ponad stu lat na całym świecie obchodzony jest Dzień Kobiet. Święto wszystkich pań celebrowane jest m. in. w Albanii, Armenii, Azerbejdżanie, na Białorusi, w Brazylii, Bułgarii, egzotycznym Burkina Faso, Chinach, Chorwacji, Danii, Finlandii, Francji, Grecji, Gruzji, Indiach, Izraelu, Kamerunie, Kazachstanie, Kolumbii, na Kubie, w Meksyku, Mongolii, Nepalu, Norwegii, Portugalii, Rumunii, Rosji, Szwecji, Syrii, Pakistanie, Turcji, na Ukrainie i Węgrzech, w Wietnamie, Włochach czy Zambii, oraz oczywiście w Polsce.

To właśnie z okazji obchodzonego dziś Dnia Kobiet najpopularniejsza na świecie sieć restauracji fastfoodowych odwróciła swoje logo o 180 stopni. Zamiast łuków układających się w literę „M” mamy teraz „W” – czyli pierwszą literę angielskiego słowa „woman”. Zmianę można dostrzec w mediach społecznościowych marki, ale i przed lokalem w Lynwood w Kalifornii, gdzie „fizyczne” logo również zostało odwrócone. W wybranych restauracjach McDonald’s pracownicy zmienią dziś także koszulki.

„W hołdzie wszystkim kobietom z okazji ich międzynarodowego święta po raz pierwszy w historii firmy odwrócimy kultowe łuki. Tak świętujemy niezwykłe osiągnięcia kobiet w każdej dziedzinie, również w naszych restauracjach” – wyjaśnia w oficjalnym oświadczeniu firmy Wendy Lewis, dyrektorka ds. różnorodności McDonald’s.

Na podobny zabieg zdecydowała się także stacja MTV – w Dniu Kobiet logo stacji muzycznej przybrało kształt „WTV”.

Oceń ten artykuł 3 5

Ogólna ocena Logo McDonald's stanęło na głowie. Wszystko dla kobiet to: 37% / 100%, uzyskana z: 8 głosów.