Netflix pod ostrzałem UOKiK. Musi złożyć wyjaśnienia w sprawie zakazu współdzielenia kont

Netflix trafił pod lupę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w związku z wprowadzoną opłatą za współdzielenie kont poza gospodarstwem domowym. Zmiana ta wywołała falę niezadowolenia wśród użytkowników, którzy zdecydowali się zgłosić swoje zastrzeżenia do urzędu. UOKiK, który otrzymał blisko 20 skarg na platformę, oczekuje wyjaśnień dotyczących nowych regulacji.

Netflix, fot. Shutterstock/Lazy_Bear
Netflix, fot. Shutterstock/Lazy_Bear

Netflix przez wiele lat zachęcał wręcz do dzielenia się swoim kontem z innymi użytkownikami. W ubiegłym roku platforma przestała jednak przychylnie podchodzić do tej kwestii, zmuszając użytkowników do wyboru: albo zakładamy własne konto, albo właściciel subskrypcji zapłaci więcej za udostępnianie nam swoich danych logowania. Na dodatek serwis zaczął skrupulatnie blokować dostęp do platformy tym, którzy mieszkają poza domem abonenta.

W Polsce opłata za profil każdej osoby, która korzysta z usługi poza gospodarstwem domowym, wynosi 9,99 zł miesięcznie. Użytkownik ma też możliwość przeniesienia swojego profilu na nowe konto z własną subskrypcją.

Netflix pod lupą UOKiK

Choć współdzielenie konta z osobami spoza naszego gospodarstwa domowego nigdy nie było dozwolone według regulaminu platformy, to dopiero w ubiegłym roku Netflix zaczął rygorystycznie podchodzić do tego zapisu.

Wielu użytkownikom nie podoba się to z prostego powodu: każdy po prostu woli płacić mniej niż więcej. Dlatego do urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiły kolejne skargi dotyczące tej praktyki serwisu. Amerykański gigant streamingowy dotychczas nie odpowiedział na pytania zadane przez urzędników.

Prezes Urzędu skierował do spółki Netflix wystąpienie w sprawie blokady współdzielenia kont, rezygnacji z subskrypcji oraz danych kontaktowych udostępnianych na należącej do niej stronie internetowej. W związku z brakiem odpowiedzi Spółki ponowił prośbę o wyjaśnienia. Aktualnie oczekuje na odpowiedź przedsiębiorcy w tej sprawie

– przekazał "Wirtualnym Mediom" departament komunikacji UOKiK.

Skargi dotyczą nie tylko współdzielenia kont. Klientom mówią w nich także o problemach ze wznawianiem członkostwa, pobieraniem opłaty mimo anulowania subskrypcji, braku możliwości usunięcia metody płatności oraz braku dubbingu w niektórych filmach.

Oceń ten artykuł 0 0