PayPal nie usunie twoich danych po usunięciu konta. To zgodne z RODO

W sieci wybuchła dyskusja na temat danych klientów, które są przechowywane na platformie płatniczej PayPal. Jeden z jej użytkowników był oburzony, gdy firma odmówiła usunięcia jego danych. Taka praktyka firmy jest jednak zgodna z RODO i ma służyć naszemu bezpieczeństwu.

Oburzony klient

Na jednym z najpopularniejszych forów w Polsce rozgorzała dyskusja na temat praw użytkowników serwisu PayPal do prywatności. Niezadowolony klient, po blokadzie jego konta wynikającej z naruszeniem regulaminu serwisu, zażądał od firmy usunięcia wszelkich zgromadzonych informacji na jego temat. Ta jednak nie przychyliła się do jego prośby i danych nie skasowała.  Poinformowała jednak o możliwości ich usunięcia po przesłaniu przez klienta skanu aktualnego dokumentu tożsamości.

Co na to RODO?

Rozporządzenie o ochronie danych osobowych, którego wejście w życie szerokim echem odbiło się wśród Polaków pozwala na opisane wyżej praktyki. Wielu z nas utożsamia RODO z możliwością usunięcia swoich danych z rejestru jakiejkolwiek firmy, która przetwarza je bez naszej zgody. Zapominamy jednak o wyjątkach, a PayPal jest jednym z nich.

Usunięcie konta z serwisu nie oznacza jednoczesnego wykasowania infromacji o nim z baz danych firmy, a przynajmniej nie wszystkich. PayPal ma prawo przechowywać dane dotyczące historii naszych transakcji, rachunków, czy treści zawartej umowy, nawet po usunięciu konta w serwisie. Ponadto firmy są zobowiązane do przechowywania faktór i rachunków aż do czasu ich przedawnienia. Praktyki te zwiększają nasze bezpieczeństwo w przypadku oszustw finansowych.

Będzie pierwsza kara za złamanie RODO. Suma robi wrażenie
Całkiem spora kara za złamanie przepisów o ochronie danych osobowych spadła na firmę przetwarzającą ogólnodostępne w internecie dane. O szczegółach informuje „Rzeczpospolita”.

 

Oceń ten artykuł 0 0