Przerażające kadry z kosmosu! NASA pokazuje niepokojące zdjęcia Grenlandii [FOTO]

W sieci opublikowano niepokojące zdjęcia, na których możemy zaobserwować gigantyczną skalę topnienia lodu na naszej planecie. Na facebookowym profilu NASA pojawiła się fotografia wykonana z kosmosu, na które wyraźnie widać, jak przedstawia się ten proces na terenie Grenlandii.

Topniejący lód Grenlandii

Globalne ocieplenie i jego zgubny wpływ na środowisko od lat niepokoją specjalistów. Badacze z każdym rokiem starają się bliżej poznać procesy, które zachodzą w naturze, starając się przewidzieć ich skutki i zapobiec pogłębiającym się problemom. Jednym z nich jest topnienie lodowców. To zjawisko, które szczególnie zagraża naszej planecie. Podnoszący się poziom wód niepokoi, a sposobów na powstrzymanie tego procesu jest naprawdę niewiele…

NASA publikuje niepokojące zdjęcie

NASA od lat bada topniejące lodowce. Od czasu do czasu w sieci pojawiają się nowe publikacje na temat globalnego ocieplenia i zmian, jakie możemy obserwować w naszym środowisku. Skala niektórych z nich jest widoczna gołym okiem i może wywoływać niepokój. Nieodwracalność części procesów może mieć gigantyczne konsekwencje w przyszłości dla całej naszej planety.

Ostatnio na facebookowym koncie NASA opublikowano kadr zrobiony z kosmosu. Widać na nim ogromne ilości topniejącego lodu na Grenlandii.  Na powierzchni lądolodów tworzą się tzw. młyny lodowcowe, czyli głębokie zapadliska. Wpływająca do nich woda powiększa je i dociera wprost do podstawy bryły lodowej – jej ogromna ilość ma bezpośredni wpływ na to, że lądolód rozpuszcza się łatwiej i szybciej, zbliżając się do Oceanu Arktycznego. Na zdjęciu widzimy wyraźnie, jak lodowa rzeka i jej liczne dopływy, zagarniają coraz większą powierzchnię lodowca, który pod ich wpływem topnieje.

Nawet jeśli utworzone w lodzie wnęki są małe, powodują one szybsze zsuwanie się lodu - przyznaje dr Laurence C. Smith, zajmujący się tym tematem.