Spotify wydało kolejne oświadczenie ws. podwyżek. "Przepraszamy za zamieszanie"

Spotify przeprasza użytkowników za błędne informacje, które przekazano w oświadczeniu o podwyżkach. Platforma sprecyzowała w nim termin wejścia zmian w życie. Kiedy się to stanie?

Spotify, fot. Shutterstock/NYC Russ
Spotify, fot. Shutterstock/NYC Russ

Spotify ogłosiło niedawno wprowadzenie sporych podwyżek opłat za wszystkie swoje plany: Student, Premium, Premium Duo oraz Premium Family. Najwięcej emocji wzbudził wzrost ceny subskrypcji rodzinnej, która skoczyła z 29,99 do 37,99 zł miesięcznie. Serwis wywołał jednak niemałe zamieszanie swoim oświadczeniem, dlatego teraz wystosował do użytkowników przeprosiny.

Podwyżki cen wszystkich planów Spotify

Słuchanie muzyki przez Spotify w ramach płatnych planów będzie droższe. Platforma poinformowała, że "to pierwsza w historii aktualizacja cen, ponieważ wzrosły koszty operacyjne". Wkrótce subskrybenci będą musieli zapłacić jeszcze więcej za swoje subskrypcje, a konkretnie:

  • 23,99 zamiast 19,99 zł miesięcznie – za plan Premium Individual;
  • 12,99 zamiast 9,99 zł miesięcznie – za plan Premium Student;
  • 30,99 zamiast 24,99 zł miesięcznie – za plan Premium Duo;
  • 37,99 zamiast 29,99 zł miesięcznie – za plan Premium Family.

W pierwszej wiadomości rozesłanej do użytkowników serwis poprosił o zaakceptowanie nowego cennika do 31 marca 2024 roku. Natychmiast wywołało to spore zamieszanie, ponieważ część subskrybentów zaczęła twierdzić, że nie będzie mogła w pełni wykorzystać swojego planu za marzec, jeśli ich cykl rozliczeniowy zaczyna się np. 9 dnia każdego miesiąca.

Spotify przeprasza użytkowników

Teraz Spotify wydało kolejne oświadczenie, w którym sprostowano wcześniej przekazane informacje.

Błędnie stwierdziliśmy, że "przesuwamy o dwa miesiące (do kwietnia) moment, od którego zaczniemy Ci naliczać opłatę za subskrypcję w wysokości 19,99 zł". Poprawna informacja jest taka, że dam Ci czas do daty rozliczeniowej w kwietniu przy cenie 19,99 zł

– wyjaśniono.

Serwis podkreślił, że nowa cena za plan zostanie naliczona po raz pierwszy dopiero w kwietniu. Platforma informuje o konieczności zaakceptowania podwyżki do 31 marca, ponieważ w innym przypadku dotychczasowy plan zostanie zakończony. W skrócie: jeśli nie zrobimy nic do końca naszego okresu rozliczeniowego za marzec, w kwietniu przejdziemy na bezpłatny plan Spotify z reklamami i bez funkcji Premium.

Przepraszamy za zamieszanie. Dziękujemy za wybór Spotfiy i mamy nadzieję, że będziesz nadal korzystać z naszego serwisu

– dodał serwis.

Oceń ten artykuł 0 0