Lidl odniósł się do SMS-ów od Biedronki. Sieć sklepów wydała oświadczenie

Do redakcji internetowej RMF MAXX trafiło oficjalne oświadczenie Lidla ws. SMS-ów, które Biedronka wysłała do swoich klientów w niedzielę wieczorem. Sieć sklepów uznała w nim, że rozpowszechniane informacje są nieprawdziwe. Pełną treść stanowiska firmy publikujemy poniżej.

Lidl, fot. Marek BAZAK/East News
Lidl, fot. Marek BAZAK/East News

Biedronka uderzyła w Lidla

W niedzielny wieczór sieć sklepów rozesłała do klientów zaskakujące wiadomości o promocji na papier toaletowy. Otrzymali go ci, którzy korzystają z karty "Moja Biedronka" i wyrazili zgodę na komunikację marketingową.

Sieć w SMS-ie uderzyła w Lidla. Biedronka podkreśliła bowiem, że ma lepszą promocję na wspomniane rolki papieru. Poza tym firma postanowiła wprowadzić te same zniżki, które konkurent ogłosił w swojej gazetce.

W poniedziałek 5.02 w Biedronce papier toaletowy Queen 40 rolek 25,99zł/opak, a w Lidlu 11% drożej niż w Biedronce, papier toaletowy Floralys 40 rolek 28,99 zł/opak. Oferta Lidl z gazetki. A do tego w Biedronce 20 zł rabatu od razu, jak wydasz min. 299 zł z kartą MB. Tylko 5.02

– napisano.

Wiadomość Biedronki była odpowiedzią na pierwszą stronę najnowszej gazetki Lidla. Sieć sklepów podała w niej, że według "Faktu" ma najtańszy koszyk w Polsce. Firma pochwaliła się również, że pod tym względem po raz drugi miała pokonać Biedronkę.

Wiadomość od Biedronki, fot. RMF MAXX

Oświadczenie Lidl Polska ws. SMS-ów od Biedronki

W poniedziałek po południu Lidl przesłał do redakcji internetowej RMF MAXX oficjalne oświadczenie ws. SMS-ów od Biedronki. Jego pełną treść publikujemy poniżej.

Pragniemy zaznaczyć, że rozpowszechniane informacje o cenach wybranych produktów w sieci Lidl Polska są nieprawdziwe i wprowadzają konsumentów w błąd. Dziś, tj. 05.02.2024 r. od samego rana w naszych sklepach ceny dla klientów używających aplikacji Lidl Plus wynosiły odpowiednio: bukiet tulipanów (15 szt.) - 11,99 zł, masło Pilos gold extra 83% - 2,85 zł za 200 gram, a kilogram mandarynek - 3,39 zł.

Naszą podstawową misją, na której budujemy działalność operacyjną, jest zapewnianie klientom produktów wysokiej jakości, w niskiej, lidlowej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Wyróżnikiem naszej oferty jest atrakcyjny stosunek ceny do jakości.

Konkurencyjną ofertę sklepów Lidl Polska potwierdzają prowadzone regularnie niezależne opracowania, takie jak np. raport „Koszyk Zakupowy”, przygotowany przez ASM Sales Force Agency. W ostatnim raporcie, opublikowanym za grudzień 2023 zajęliśmy drugie miejsce ogółem w zestawieniu wszystkich badanych sieci handlowych. Z kolei według „Faktu” spośród czterech podmiotów objętych zestawieniem, koszyk 25 podstawowych produktów jest najtańszy w Lidlu (ceny zawarte w zestawieniu były z 23.01.2024 r.).

Podkreślamy, że Lidl Polska chroni polskie rodziny przed trudną sytuacją ekonomiczną. Oferowanie produktów wysokiej jakości, w niskiej, atrakcyjnej cenie jest wpisane w DNA naszej firmy od początku jej działania. Dużym zainteresowaniem cieszą się akcje Lidl Polska, takie jak Lidlowe ceny, Tania Sobota w Lidlu czy Tydzień XXL. Dodatkowo, nieustannie klienci mają możliwość korzystania z aplikacji Lidl Plus, dzięki której mają dostęp do większej liczby benefitów, takich jak specjalne kupony, oferty, zdrapki czy paragony cyfrowe i gazetki. Oprócz promocji kierowanych tylko do użytkowników aplikacji, wszyscy klienci Lidl Polska mają dostęp do licznych ofert promocyjnych.

Nieustannie poszerzamy także asortyment marek własnych, dbając o to, aby nowe produkty cechowały się wysoką jakością i niską ceną, a także były przyjazne dla środowiska. Istotny wkład w budowanie marek własnych mają polscy dostawcy, którzy w dużej mierze pomagają nam je tworzyć. Klienci często i chętnie sięgają po produkty marek własnych, wiedząc, że w ten sposób zyskują wysoką jakość oraz atrakcyjną cenę. Pomimo rosnących kosztów pozyskania surowców, zapewniamy bardzo niskie ceny na tysiące produktów dostępnych w naszych sklepach.

AKTUALIZACJA 06.02.2024 12:42: We wtorek do redakcji internetowej RMF MAXX trafiło oświadczenie Biedronki, które przygotowano w odpowiedzi na stanowiska Lidla:

Podejmujemy rozmaite działania zmierzające do tego, aby poinformować naszych klientów o cenach najważniejszych produktów w sieci Biedronka, w tym rzetelnie je porównując z cenami u naszych konkurentów. Jesteśmy zdeterminowani, by w praktyce realizować hasło "Codziennie niskie ceny" w interesie naszych klientów. W tym konkretnym przypadku najlepiej widać kto jest liderem cen na polskim rynku, do którego działań dostosowują się konkurenci – przekazał nam Jan Kołodyński, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka.

Biedronka uderza w Lidla. Sieć rozesłała do klientów szokujące SMS-y
Biedronka wysłała do swoich klientów wiadomości, w których poinformowała o nowej ofercie. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby w treści SMS-a sieć nie uderzała w Lidla. Poszło o... papier toaletowy.

Oceń ten artykuł 0 3