Neymar twarzą kampanii przeciw symulowaniu!

Mundial trwa, a twarze sportowców wykorzystywane są w niemal wszystkich rodzajach reklam czy kampanii społecznych. Zasada jest prosta: popularność równa się skuteczność i zainteresowanie. Niekwestionowaną gwiazdą w tym roku jest Neymar, który dał popis swoich umiejętności, nie tylko piłkarskich.

Internet szaleje żartując z jego spektakularnych upadków wymuszających faule (pisaliśmy o tym TUTAJ) - pomysł podchwyciło również portugalskie "112". Ostatnio aktorskie umiejętności piłkarza postanowiono wykorzystać w akcji uświadamiającej społeczeństwo. Portugalska organizacja odpowiedzialna za administrowanie tamtejszym numerem ratunkowym wykorzystała mema z wizerunkiem Neymara tłumacząc, że 75,8% wezwań pogotowia ratunkowego jest nieuzasadnione, a w tym czasie lekarze moglliby uratować życie komuś, kto naprawdę potrzebuje natychmiastowej pomocy. Przekaz jest prosty - nie symuluj.

Akcja trochę bawi, trochę uświadamia - miejmy jednak nadzieję, że utalentowany piłkarz nie skończy kariery jako mem, tylko przez to, że jego dokonania na boisku przysłonią nierozsądne zagrywki, jak symulowanie.

Oceń ten artykuł 0 0