MAXXX News

Podwyżki cen w McDonald's. Za co trzeba zapłacić więcej?

date_range

McDonald's podnosi ceny? Za cześć produktów z oferty sieci restauracji szybkiej obsługi trzeba zapłacić więcej. Co podrożało? Przedstawicielka McDonald's tłumaczy, z czego wynikają zmiany.

fot. shutterstock.com

Podwyżki cen w McDonald’s

Pod koniec marca wzrosły ceny wybranych produktów z oferty McDonald’s, co nie umknęło uwadze mediów i klientów sieci restauracji. Niedawno zwrócił na to uwagę również Janusz Piechociński. Były poseł na Twitterze wypunktował, za co przykładowo musimy zapłacić więcej, dopatrując się powodu zmian w inflacji.

Niektóre produkty podrożały nawet o złotówkę. O tyle więcej trzeba zapłacić niektóre burgery ze „strefy dobrych cen”: hamburger kosztuje 5 zł zamiast 4 zł, jalapeno burger – 5,50 zł zamiast 4,50 zł, kurczakburger – 6 zł zamiast 5 zł. Inne pozycje z menu, których ceny wzrosły, to m. in. Happy Meal, McRoyal, BigMac, frytki, McNuggets czy lody z polewą.

Co drożeje w McDonald’s?

McDonald’s Polska odnosi się do sytuacji w oficjalnym, wysłanym do mediów komunikacie. Przedstawicielka sieci restauracji szybkiej obsługi tłumaczy, z czego wynikają zmiany i jakich produktów konkretnie dotyczą. Jak mówi Anna Borys, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald’s Polska, „wprowadzona 22 marca zmiana cen dotyczy jedynie zamówień z niektórych restauracji dokonywanych przez usługę McDelivery”.

McDonald’s ma obecnie w naszym kraju 435 restauracji. 380 z nich to lokale prowadzone w oparciu o umowę franczyzy przez 70 niezależnych przedsiębiorców. To także nie pozostaje bez wpływu na ceny w konkretnych punktach McDonald’s. Przedstawicielka restauracji porusza też temat opłat za dostawę.

Każdy franczyzobiorca jest niezależnym przedsiębiorcą i samodzielnie podejmuje decyzje o cenie produktów w prowadzonych przez siebie restauracjach, kierując się m.in. poziomem kosztów (te w przypadku McDelivery są inne) oraz otoczeniem rynkowym. Natomiast opłata za dostawę (jej stosowanie, niestosowanie, wysokość) stosowana przez partnera McDelivery (np. UberEATS, Glovo, Pyszne) pozostaje poza kontrolą operatora restauracji

– cytuje portal wirtualnemedia.pl.

Jak wyjaśnia dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald’s Polska, ceny wybranych produktów mogą się różnić w zależności od konkretnych czynników.

W konkretnej lokalizacji może to oznaczać zarówno możliwość wyboru restauracji McDonald’s (jeśli w zasięgu dostawy znajduje się więcej niż jedna restauracji) jak i partnera McDelivery (jeżeli usługa ta jest realizowana we współpracy z więcej niż jednym partnerem). Każda opcja może z kolei oznaczać różne ceny tego samego produktu (w zależności od cen stosowanych w konkretnej restauracji dla McDelivery), jak i różny poziom opłaty za dostawę dla partnera McDelivery

– przekazała mediom Anna Borys.

A Ty co sądzisz? Koniecznie podziel się swoją opinią w komentarzu! Jeśli artykuł Ci się spodobał, udostępnij go i podziel się nim ze swoimi znajomymi!

Podziel się ze znajomymi:
Oceń tego MAXXX Newsa:
Oceń: thumb_up 2 11 thumb_down

Ogólna ocena to: 15%/100%, uzyskana z: 13 głosów.
whatshotCzytaj także
commentKomentarze