Przełożeni nie będą mogli kontaktować się z pracownikami "po godzinach". Nowe przepisy wchodzą w życie

"Prawo do odpoczynku" zakłada, że szefowie nie będą mogli kontaktować się ze swoimi pracownikami po pracy. Koniec z e-mailami i SMS-ami? Za takie działania przewidziano kary. Co nowego w zapisach dotyczących prawa pracowniczego?

Koniec z e-mailami i SMS-ami "po godzinach"

Portugalia. Z nowych przepisów zatwierdzonych przez jednoizbowy parlament, tzw. Zgromadzenie Republiki wynika, że przełożeni nie będą mogli kontaktować się ze swoimi pracownikami „po godzinach”. Dziennik „Nexo” wskazuje, że szefowie działających na terenie Portugalii spółek nie będą mogli wysyłać do podległych im osób e-maili i wiadomości SMS.

Z zatwierdzonego podczas parlamentarnej debaty 5 listopada br. pakietu przepisów dotyczących zmian w prawie pracowniczym wynika, że nowelizacja jest efektem nasilonego w Portugalii zjawiska telepracy w warunkach pandemii Covid-19 – podaje RMF24.

"Prawo do odpoczynku"

Nowe przepisy odnoszą się do spółek zatrudniających co najmniej 10 osób i dot. sytuacji, w której pracodawcy próbują kontaktować się z pracownikami w godzinach odpoczynku. Wskazany wyżej pakiet nosi nazwę „Prawo do odpoczynku”. Zgodnie z nowymi zasadami władze portugalskich firm mają obowiązek pokrywania wydatków zatrudnionych, w miejscach, w których wykonują oni telepracę. Personel, który pracuje w sposób zdalny będzie spotykał się wspólnie na obradach co najmniej raz na dwa miesiące.

Grożą nam mandaty? Zmiana przepisów dot. hulajnóg elektrycznych
"Ze względu na braki w wyposażeniu policjant będzie mógł nałożyć mandat w wysokości od 50 do 200 zł" - podaje Joanna Biel-Radwańska z Wydziału Ruchu Drogowego Małopolskiej Policji. Jakie wymagania będą musiały spełniać hulajnogi...

Źródło: Malwina Zaborowska/RMF24/PAP

Oceń ten artykuł 1 0

Ogólna ocena Przełożeni nie będą mogli kontaktować się z pracownikami "po godzinach". Nowe przepisy wchodzą w życie to: 100% / 100%, uzyskana z: 1 głosów.